آموزش برنامه ها و ترفندهای اینترنتی

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مرجع اشتراک گذاری لینک های آموزشی و ترفند موبایل و شبکه‌های اجتماعی در ردیت

https://www.reddit.com/r/MobileTrick/

https://www.reddit.com/r/MobileTrick/

  • علی احمری
  • ۰
  • ۰

فاکتور رسمی چیست؟

 

 
 

 

هر سندی که دارای مهر و امضاء باشد و به عنوان فاکتور در یک معامله، از طرف فروشنده به خریدار تحویل داده شود را فاکتور رسمی گویند. حال اگر این فاکتورها به وسیله یکی از طرفین به سازمان امور مالیاتی ارائه شود، رسمی است. به عبارت دیگر فاکتور رسمی به فاکتوری گفته می شود که مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد. وجود فاکتور های رسمی برای طرفین معامله بعد از ارائه به سازمان امور مالیاتی ایجاد حق می کند.

 

طبق قانون ۱۹ ارزش افزوده تمامی واحد های تجاری که دارای گواهی ارزش افزوده هستند، مکلفند در قبال عرضه کالا یا خدمات، صورتحسابی با رعایت قانون نظام صنفی و حاوی مشخصات متعاملین و مورد معامله به ترتیبی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و اعلام می‌شود، صادر و مالیات متعلق را در ستون مخصوص درج و وصول نمایند. بر طبق این قانون تمامی بنگاه ‌های اقتصادی موظفند که  برای تمامی مشتریان خود فاکتور رسمی صادر کنند و به مشتریان خود فاکتور رسمی ارائه دهند.

 

فاکتور غیر رسمی چیست؟

 

در مقابل فاکتور رسمی فاکتور غیر رسمی یا فرعی وجود دارد. فاکتور غیر رسمی فاکتوری است که برای اطلاع مشتری از قیمت کالا یا خدمات عرضه شده به ایشان صادر می شود. از جایی که هیچ یک از ویژگی های فاکتور رسمی را ندارد، پس مطابق هیچ قانونی نیست و برای سازمان دارایی و مالیات فاقد ارزش و اعتبار می باشد.

 منبع: فاکتور رسمی

  • علی احمری